Pagina's

6 mei 2012

Fait à la maison (2)

Eindelijk een zaterdag vrij...

Zo'n vrije zaterdag wilde ik goed besteden. Vaak valt het me weer tegen hoe snel de tijd voorbij gaat. Eigenlijk moeten we daar maar niet teveel naar kijken, want dat de tijd snel gaat is nu eenmaal een feit. Des te belangrijker dat we ervan genieten! En dat heb ik ook gedaan.

Wat is het toch heerlijk om een aantal wasjes te draaien met zelfgemaakt wasmiddel! Om vervolgens, als de wasmachine klaar is, de heerlijk geurende en schone was op het droogrek te hangen. Het doen van de was is naast het werk in de keuken mijn favoriete huishoudelijke klusje. Ik vind het altijd fijn om na te kunnen denken tijdens het ophangen, opvouwen of strijken van de was. Daarnaast is het gewoon prettig om alles weer schoon in de kast te kunnen leggen.

Verder heb ik heerlijke rabarber-aarbeienmoes en rabarber-aardbeienjam gemaakt! Jam, moes en gelei maken en inmaken vind ik een gezellig werk. Ik geniet er enorm van. Al een tijdje was ik aan het nadenken over het maken van paardebloemgelei. Het recept hiervoor had ik al meerdere keren voorbij zien komen en het maakte me erg nieuwsgierig. Samen met mijn man heb ik paardebloemen geplukt en ik heb er gelei van gemaakt. Ik heb het nog niet geproefd, dus dat is nog een beetje spannend!

Van links naar rechts: paardebloemgelei, rabarber-aardbeienmoes, rabarber-aardbeienjam

In mijn vorige bericht vertelde ik over mijn eerste 'opknapproject': twee prachtige, kleine stoeltjes. Aan het eind van mijn bericht gaf ik aan dat er nog een foto zou volgen: hier is 'ie dan...


De stoeltjes zijn nu groen. Ik wil ze helemaal gaan schuren en ze dezelfde kleur schilderen als de muur die je op de achtergrond ziet. De plint (zie foto) is wit en de muur is wat meer zandkleurig. Een mooie, zachte kleur die de stoeltjes vast mooier tot hun recht laat komen. Mijn handen jeuken om aan de slag te gaan, maar eerst wacht een ander groot project: afstuderen!

Naast alle hectiek van studie en werk probeer ik op deze kleinschalige manier 'groener' en gezonder te leven, te genieten van kleine dingen en, zoals zoveel anderen, wat geld te besparen!

3 opmerkingen:

  1. geweldig blogje enne smakelijk met de jammetjes die je zo heerlijk hebt gemaakt, succes met de stoeltjes, lijkt me heel leuk, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je heerlijke dingen gemaakt. En die stoelen zien er prachtig uit!

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen